Dia yang selalu Positif..

Assalamualaikum,
Bismillahirahmanirahim.



Kenapa dia selalu positif,
Sebab dia tak suka tengok kau jatuh.
Sebab dia tahu jatuh itu satu tangga kebangkitan.

Kenapa dia selalu positif,
Sebab dia tak nak kau susah hati,
Sebab dia tahu kau selalu perlu kan semangat dia

dan yang penting,

kenapa dia selalu positif,
Sebab dia nak kau tahu Tuhan itu maha Baik,
Sebab dia nak kau sedar perancangan Tuhan itu tidak sia-sia.


Ya, saya tahu, tidak mudah untuk menjadi seorang yang selalu positif. Mungkin pernah terjumpa dengan seorang manusia yang asyik positif je yang keluar dari mulut dia. Pernah? Percayalah untuk dia gain semua tu dia dah lalui macam macam hingga dia percaya takdir tuhan itu indah. Perjalanan yang Tuhan atur itu tidak pernah sia-sia.

Dia positif tak bermakna dia kuat selalu, cuma mungkin dengan kehadiran kamu -kamu semua membuatkan dia sehabisnya berjuang untuk selalu positif . Hidup ni indah dan disebalik indahnya itu ada ujian dan dugaan, tetaplah tabah. Dan sungguh dia itu tahu tidak semudah yang dikata untuk tabah, sabar dan untuk terus positif dengan Tuhan. Tapi saya nak tanya Kalau tidak pada Tuhan pada siapa lagi hendak engkau sandarkan kepercayaan itu ?